%0 Journal Article %T بررسی تأثیر روش کسب دانش بر نوآوری کارآفرینان در کسب‌و‌کارهای حوزه صنعت کشاورزی مورد مطالعه: کسب‌و‌کارهای گلخانه‌ای شهر پاکدشت %J فصلنامه مدیریت توسعه فناوری %I سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران %Z 2008-5060 %A کشاورزی, علی حسین %A صفری, سعید %A خوشخو تیتکانلو, صادق %D 2016 %\ 02/20/2016 %V 3 %N 4 %P 139-164 %! بررسی تأثیر روش کسب دانش بر نوآوری کارآفرینان در کسب‌و‌کارهای حوزه صنعت کشاورزی مورد مطالعه: کسب‌و‌کارهای گلخانه‌ای شهر پاکدشت %K روشهای کسب دانش %K رویه های مدیریت %K آموزش و یادگیری %K نوآوری کارآفرینان %K هوشیاری کارآفرینانه %R 10.22104/jtdm.2016.411 %X در این پژوهش تأثیر روش کسب دانش بر شکل‌گیری نوآوری‌های کارآفرینان ایرانی در کسب‌و‌کارهای صنعت کشاورزی گلخانه‌ای بررسی شده‌است. پژوهش از منظر هدف کاربردی، از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. گردآوری اطلاعات با پرسشنامه‌ای با پایایی 84/0 انجام شد. مؤلفه‌های کسب دانش، هوشیاری کارآفرینانه، و نوآوری کارآفرینان بررسی شدند. برای جامعه آماری 600 نفره صاحبان و مدیران کسب‌و‌کارهای صنعت کشاورزی گلخانه‌ای در شهرستان پاکدشت استان تهران، 234 نفر حداقل تعداد نمونه محاسبه شد. از تعداد 270 پرسشنامه توزیع شده 247 پرسشنامه پاسخ داده شد. داده‌ها توسط نرم‌افزار آماری SPSS و نرم‌افزارPLS2 Smart با استفاده از معادلات ساختاری تجزیه‌و‌تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد روش‌های کسب دانش، به ترتیب اهمیت شامل: رویه‌های مدیریت، آموزش و یادگیری، به میزان قابل‌توجهی بر نوآوری کارآفرینان جامعه آماری مورد بررسی مؤثرند؛ و این تأثیر از طریق متغیر واسطه‌ای هوشیاری کارآفرینانه، تعدیل می‌شود. کسب دانش از رویه‌های مدیریت بیشترین تأثیر را بر نوآوری کارآفرینان داشت و کسب دانش از شبکه‌های اجتماعی، بر نوآوری کارآفرینان بی‌تأثیر بود. بین افراد با سنین مختلف و تحصیلات متفاوت، از نظر هوشیاری کارآفرینانه و نوآوری، تفاوت معناداری وجود دارد.واژگان کلیدی: روش‌های کسب دانش، رویه‌های مدیریت، آموزش و یادگیری، نوآوری کارآفرینان، هوشیاری کارآفرینانه %U https://jtdm.irost.ir/article_411_521e9bc5eabde6112f0a41688799bdd2.pdf