%0 Journal Article %T ارائه چارچوبی مفهومی برای بهره گیری از نرم افزارهای اجتماعی در مدیریت دانش مشتری: مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم %J فصلنامه مدیریت توسعه فناوری %I سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران %Z 2008-5060 %A نجف لو, فاطمه %A شامی زنجانی, مهدی %A سهرابی, بابک %D 2013 %\ 08/23/2013 %V 1 %N 1 %P 149-182 %! ارائه چارچوبی مفهومی برای بهره گیری از نرم افزارهای اجتماعی در مدیریت دانش مشتری: مطالعه موردی شرکت همکاران سیستم %K مدیریت دانش %K مدیریت دانش مشتری %K نرم افزار اجتماعی %K وب 2 %K همکاران سیستم %R 10.22104/jtdm.2013.7 %X با عنایت به نقش بی بدیل دانش درکسب مزیت رقابتی در اقتصاد جهانی امروز،کسب و کارها بیش از گذشته به دانش مشتری توجه می کنند. ظهور وب 2 و گسترش کاربردهای نرم افزارهای اجتماعی افق جدیدی برای سازمان ها جهت ایجاد رابطه ای معنادارتر و پرتحرک تر با مشتریان گشوده است. هدف از این پژوهش ارائه چارچوبی مفهومی برای بهره گیری از نرم افزارهای اجتماعی در مدیریت دانش مشتری است. برای نیل به این هدف، استراتژی پژوهش سه مرحله ای شامل"طراحی چارچوب مفهومی پژوهش"،" اعتبارسنجی چارچوب مفهومی پژوهش" و " ارزیابی شرکت منتخب (همکاران سیستم) با استفاده از چارچوب طراحی شده" دنبال گردید. چارچوب مفهومی پژوهش انواع نرم افزارهای اجتماعی قابل بهره گیری در مدیریت 3 دسته عمده دانش "برای"، "از" و "درباره" مشتری را معرفی نموده است. بر اساس نظر خبرگان، مهمترین نرم افزار های اجتماعی برای مدیریت سه نوع اصلی دانش مشتری، به ترتیب "شبکه های اجتماعی"، "بلاگ" و "آر.اس.اس" می باشند. در این پژوهش همچنین میزان استفاده از نرم افزارهای اجتماعی برای مدیریت دانش مشتری در شرکت همکاران سیستم مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج این بخش از پژوهش نیز حاکی از آن است که این شرکت تا کنون در حوزه استفاده از نرم افزارهای اجتماعی برای مدیریت دانش مشتری تنها به استفاده از "پادکست" و "آر.اس.اس" اکتفا نموده است. بر اساس اطلاعات در دسترس نویسندگان این مقاله، پژوهش حاضر نخستین در نوع خود است که نرم افزارهای اجتماعی قابل بهره برداری در مدیریت انواع دانش مشتری را معرفی نموده است. %U https://jtdm.irost.ir/article_7_dca65b94cb4cf980149b802fae68a232.pdf