@article { author = {GhelichKhani, Mostafa and Samadi Moghadam, Yahya and Fathi Hafashjani, Kiamars}, title = {Identifying Main Dimensions of Digital Transformation Maturity at Industrial Organizations through Systematic Literature Review}, journal = {Journal of Technology Development Management}, volume = {8}, number = {4}, pages = {11-47}, year = {2021}, publisher = {Iranian Research Organisation for Science and Technology}, issn = {2008-5060}, eissn = {2345-444X}, doi = {10.22104/jtdm.2021.4192.2521}, abstract = {The digital transformation of industries, known as Industry 4.0, has become an important topic in the organizational transformation literature lately, and its fulfillment leads to technological and strategic leadership. Despite these benefits, the uncertainty and ambiguity of digital transformation investment outcomes have prevented many organizations from entering this area for particular reasons such as insufficient knowledge about the dimensions of the phenomenon and lack of a roadmap for organizational transformation. Therefore to identify the dimensions and factors affecting the digital transformation in the present study, a literature review was conducted. The finding were coded and analyzed using the grounded theory approach and with the assistance of MAXQDA software. Accordingly, the main dimensions of digital transformation maturity are classified in the form of a paradigm model consisting of 5 main dimensions and 13 categories. This theoretical framework can be further used in the development of digital transformation maturity models in future researches.}, keywords = {digital transformation,industry 4.0,systematic literature review}, title_fa = {شناسایی ابعاد اصلی بلوغ تحول دیجیتال در سازمان‌های صنعتی با استفاده از رویکرد مرور نظام‌مند پیشینه}, abstract_fa = {امروزه تحول دیجیتال صنایع که به‌عنوان صنعت چهارم شناخته می‌شود، به یکی از مهم‌ترین عناوین پیشینه تحول سازمانی تبدیل شده است و تحقق آن در سازمان منجر به برتری فناورانه و راهبردی سازمان می‌شود. با­وجود این منافع، ماهیت غیرقطعی‌ و غیرشفاف پیامدهای سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال، گروه زیادی از سازمان‌ها را از ورود به این حوزه بازداشته است. دراین‌راستا کمبود دانش در خصوص ابعاد این پدیده و فقدان راهنما برای هدایت سازمان‌ها به‌عنوان دلایل اصلی این امر شناسایی شده‌اند. در پژوهش حاضر با­هدف شناسایی ابعاد و عوامل مؤثر بر تحول دیجیتال، مقالات مرتبط در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ با رویکرد مرور نظام‌مند پیشینه مطالعه شده و متن مقالات با به‌کارگیری رویکرد نظریه داده‌بنیاد و با­تکیه‌بر نرم‌افزار مکس‌کیودا کدگذاری و تحلیل شده­ اند. براین‌اساس، ابعاد اصلی بلوغ تحول دیجیتال در قالب مدل ابرانگاره‌ای و ذیل پنج بُعد اصلی و ۱۳ مقوله طبقه‌بندی شده‌اند. چارچوب نظری حاصل می‌تواند در طراحی مدل‌های بلوغ تحول دیجیتال در پژوهش‌های آتی مورداستفاده قرار گیرد.}, keywords_fa = {digital transformation,industry 4.0,systematic literature review}, url = {https://jtdm.irost.ir/article_1045.html}, eprint = {https://jtdm.irost.ir/article_1045_e2c8538fba435666065f66883e6bb4e2.pdf} }