@article { author = {haghshenas, mohammad and Keimasi, Masoud}, title = {Identify and present the framework of strategic innovation components(Case study: Tehran Science and Technology Parks)}, journal = {Journal of Technology Development Management}, volume = {5}, number = {4}, pages = {169-205}, year = {2018}, publisher = {Iranian Research Organisation for Science and Technology}, issn = {2008-5060}, eissn = {2345-444X}, doi = {10.22104/jtdm.2018.2635.1890}, abstract = {The present research is carried out with a combination of qualitative and quantitative methodology and aims to provide a framework for strategic innovation that is essential for Iranian companies to implement strategic innovation. In the qualitative section, while reviewing the research background, the components of strategic innovation were extracted Based on 18 of the expert interviews and topic analysis, other components were also gathered: Finally, the components in 7 structures with titles; Strategic innovation in the market; Strategic innovation in product; Strategic innovation in organizational processes; Strategic innovation in organizational structure; Strategic innovation in human resource development; Strategic innovation in customer relations; Strategic Innovation in Organizational Plans and Strategies, Were categorized. In the quantitative section, community including 1- Managers of companies in Techno Park 2- experts related to innovation and 3- Experts in the evaluation of companies affiliated to the Vice-President of Science and Technology, By stratified purpose sampling, by compiling and disseminating a Likert scale questionnaire and collecting 206 questionnaires for each of these structures, the structural equation analysis of factor analysis was performed The present status of the research variables was verified and the final model was approved in the first half of the year 2017.}, keywords = {Innovation,strategic innovation,strategic innovation’s framework}, title_fa = {شناسایی و ارائه چارچوب مولفه های نوآوری استراتژیک(مورد مطالعه: پارک‌های علم و فناوری تهران)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با روش ترکیبی (کیفی و کمی) و باهدف ارائه یک چارچوب درزمینهی نوآوری استراتژیک که برای شرکت‌های ایرانی جهت پیاده‌سازی نوآوری استراتژیک ضروری می‌باشد انجام‌شده است. در بخش کیفی، با مرور پیشینه پژوهش، مؤلفه‌های نوآوری استراتژیک از متون استخراج گردید و با تحلیل تم (مضمون) مصاحبه‌هایی که با 18 تن از خبرگانی که با نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب‌شده بودند، درنهایت 7 تم (سازه)با عناوین؛ نوآوری استراتژیک در بازار، نوآوری استراتژیک در محصول، نوآوری استراتژیک در فرایندهای سازمانی، نوآوری استراتژیک در ساختار سازمانی، نوآوری استراتژیک در توسعه نیروی انسانی، نوآوری استراتژیک در روابط با مشتری و نوآوری استراتژیک طرح و برنامه‌سازمانی حاصل‌شد. در بخش کمی نیز، در جامعه‌ای شامل 1- مدیران شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری شهر تهران 2- اساتید و خبرگان مرتبط با نوآوری و 3- کارشناسان ارزیابی شرکت‌ها وابسته به معاونت علم و فناوری، با نمونه‌برداری هدفمند طبقه‌ای، با تدوین و توذیع پرسشنامه‌ای با طیف لیکرت و جمع‌آوری 206 عدد پرسشنامه برای هرکدام از این سازه‌ها، آزمون معادلات ساختاری تحلیل تائید عاملی صورت گرفت و وضعیت موجود متغیرهای تحقیق سنجش و مدل نهایی در نیمه اول سال 96 با توجه به پارک‌های علم و فناوری تهران مورد تائید قرار گرفت.}, keywords_fa = {Innovation,strategic innovation,strategic innovation’s framework}, url = {https://jtdm.irost.ir/article_734.html}, eprint = {https://jtdm.irost.ir/article_734_bbac1e1ec4a86daab3c166e5ab9874f5.pdf} }