TY - JOUR ID - 358 TI - بررسی عملکرد نوآوری محصول جدید در شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در ایران: یک مطالعه علّی JO - فصلنامه مدیریت توسعه فناوری JA - JTDM LA - fa SN - 2008-5060 AU - صادقی مقدم, محمد رضا AU - زمانی, محمود AU - گشتاسبی, محمد AU - شجاعی, یاسر AD - استادیار- دانشکده مدیریت - دانشگاه تهران AD - دانشجوی دکتری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران AD - دانشکده مدیریت دانشگاه تهران AD - دانشکده مدیریتدانشگاه تهران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 3 IS - 2 SP - 123 EP - 150 KW - ماژولاریتی محصول KW - نوآور بودن محصول KW - عملکرد نوآوری محصول KW - یکپارچه‌گی فناورانه تامین کننده KW - صنعت خودرو DO - 10.22104/jtdm.2015.358 N2 - هدف این مطالعه بررسی عملکرد نوآوری محصول جدید در شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در ایران می باشد. این مطالعه از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از آنجایی که هدف پژوهش تعیین روابط علّی میان متغیرها می‌باشد، از نظر گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمام شرکتهای فعال در صنعت تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو در ایران می باشد. پرسشنامه ساختار یافته برای جمع آوری داده ها از مدیران عالی این شرکتها مورد استفاده قرار گرفت. از 359 پرسشنامه‌ای که از طریق ایمیل بین مدیران عامل تمامی این شرکتها توزیع گردید، تنها 226 پرسشنامه، بازگردانده شد، که 201 پرسشنامه قابل استفاده بود که این نشان دهنده نرخ بازگشت 9/55 درصد می‌باشد. فرضیه ها از طریق تحلیل همبستگی و تکنیک مدل سازی معادله ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. تحلیل داده ها نشان می دهد که ماژولاریتی و نوآور بودن محصول اثر معنادار و مثبتی بر عملکرد نوآوری محصول دارند. نتایج همچنین نشان داد که یکپارچه‌سازی فناورانه تامین‌کننده به صورت مثبت و معناداری رابطه ماژولاریتی و عملکرد نوآوری محصول را تعدیل می کند . UR - https://jtdm.irost.ir/article_358.html L1 - https://jtdm.irost.ir/article_358_46ccd049a65081b8b38c954297141117.pdf ER -