TY - JOUR ID - 734 TI - شناسایی و ارائه چارچوب مولفه های نوآوری استراتژیک(مورد مطالعه: پارک‌های علم و فناوری تهران) JO - فصلنامه مدیریت توسعه فناوری JA - JTDM LA - fa SN - 2008-5060 AU - حق شناس گرگابی, محمد AU - کیماسی, مسعود AD - مشاور و برنامه ریز سازمان، محقق، مشاور مجلس شورای اسلامی، دانشجوی دکترای مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده مدیریت و حسابداری. AD - استادیار و عضو هیئت علمی، گروه مدیریت MBA دانشگاه تهران، تهران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 5 IS - 4 SP - 169 EP - 205 KW - نوآوری KW - نوآوری استراتژیک KW - چارچوب نوآوری استراتژیک DO - 10.22104/jtdm.2018.2635.1890 N2 - پژوهش حاضر با روش ترکیبی (کیفی و کمی) و باهدف ارائه یک چارچوب درزمینهی نوآوری استراتژیک که برای شرکت‌های ایرانی جهت پیاده‌سازی نوآوری استراتژیک ضروری می‌باشد انجام‌شده است. در بخش کیفی، با مرور پیشینه پژوهش، مؤلفه‌های نوآوری استراتژیک از متون استخراج گردید و با تحلیل تم (مضمون) مصاحبه‌هایی که با 18 تن از خبرگانی که با نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب‌شده بودند، درنهایت 7 تم (سازه)با عناوین؛ نوآوری استراتژیک در بازار، نوآوری استراتژیک در محصول، نوآوری استراتژیک در فرایندهای سازمانی، نوآوری استراتژیک در ساختار سازمانی، نوآوری استراتژیک در توسعه نیروی انسانی، نوآوری استراتژیک در روابط با مشتری و نوآوری استراتژیک طرح و برنامه‌سازمانی حاصل‌شد. در بخش کمی نیز، در جامعه‌ای شامل 1- مدیران شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری شهر تهران 2- اساتید و خبرگان مرتبط با نوآوری و 3- کارشناسان ارزیابی شرکت‌ها وابسته به معاونت علم و فناوری، با نمونه‌برداری هدفمند طبقه‌ای، با تدوین و توذیع پرسشنامه‌ای با طیف لیکرت و جمع‌آوری 206 عدد پرسشنامه برای هرکدام از این سازه‌ها، آزمون معادلات ساختاری تحلیل تائید عاملی صورت گرفت و وضعیت موجود متغیرهای تحقیق سنجش و مدل نهایی در نیمه اول سال 96 با توجه به پارک‌های علم و فناوری تهران مورد تائید قرار گرفت. UR - https://jtdm.irost.ir/article_734.html L1 - https://jtdm.irost.ir/article_734_bbac1e1ec4a86daab3c166e5ab9874f5.pdf ER -