اکبری، زهرا و ابونوری، عباسعلی. (1393). طبقهبندی عوامل مؤثر بر شاخصهای اقتصادی گردشگری خارجی مطالعه موردی: کشورهای منتخب. فصلنامه جغرافیا و توسعه، 12(34)، 56-33.
امین رشتی، نارسیس، فهیمیفر، فاطمه و صیامی عراقی، ابراهیم. (1390). عوامل مؤثر بر صنعت گردشگری در منطقه مرکز، جنوب و غرب آسیا. فصلنامه علوم اقتصادی، 2(8)، 111-97.
پناهی، حسین و نصیبپرست، سیما. (1397). عوامل تعیینکننده توسعه گردشگری در کشورهای درحالتوسعه: رویکرد اقتصادسنجی بیزینی. فصلنامه فضای گردشگری، 7(26): 58-43.
پوراحمد، احمد.، فرهودی، رحمتاله و برادراننیا، آیدا. (1396). ارزیابی نقش فناوری اطلاعات در ارتقای صنعت گردشگری جزیره کیش. فصلنامه گردشگری شهری، 4(4)، 34-13.
تاجزاده نمین، ابوالفضل و خزاییپول، مرتضی. (1394). تأثیر مشتریگرایی و کارآفرینیگرایی بر نوآوری و عملکرد کسبوکار در گردشگری (موردمطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان مازندران). فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، 4(13)، 205-187.
جمالی پاقلعه، مرتضی و شفیعزاده، احسان. (1391). رویکرد تحلیلی مقایسهای به تحقیق و توسعه در ایران و چند کشور پیشرفته. فصلنامه رشد فناوری، 8(31)، 34-23.
حقی، سیدرضا و صباحی، احمد. (1393). بررسی تعاملات دانشگاه، صنعت و دولت بهعنوان ارکان اصلی نظام نوآوری کشور (موردمطالعه: استان خراسان رضوی). فصلنامه نوآوری و ارزشآفرینی، 3(6)، 23-13.
حیدری، رحیم، تقیپور، علیاکبر و فشاری، مجید. (1391). آثار تجارت خارجی بر تقاضای بینالمللی گردشگری ایران (مطالعه موردی: هند و ترکیه). فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 7(19)، 137-117.
زاهدی،شمسالسادات. (1385). مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار (با تأکید بر محیطزیست). تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، شماره نشر 191.
شاهآبادی، ابوالفضل و سیاح، علی. (1392). تأثیر زیرساختهای اقتصادی بر گردشگری: رویکرد پانل دیتا مقایسه تطبیقی کشورهای درحالتوسعه و توسعهیافته. فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، 2(7)، 43-25.
شاهآبادی، ابوالفضل و مهری تلیابی، فریبا. (1395). تأثیر نهاد حکمرانی کشور میزبان بر درآمد گردشگری کشورهای درحالتوسعه منتخب. فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، 5(16)، 30-8.
شفقت، ابوطالب، الیاسی، مهدی، طباطبائیان، سیدحبیباله و بامداد صوفی، جهانیار. (1394). گونهشناسی فرآیندهای موفق نوآوری دفاعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران. فصلنامه مدیریتنوآوری، 4(4)، 154-131.
عبادی، فرزانه. (1390). بررسی تجربیات کشورهای منتخب (اتحادیه اروپا، امریکا، ژاپن، چین، ترکیه) در زمینه ارتقاء نوآوری، با تأکید بر صنایع کوچک. تهران: جهاد کشاورزی، مؤسسه پژوهشهای برنامهریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، گروه پژوهشی صنایع تبدیلی و تکمیلی.
فتحیزاده، علی؛ پاکطینت، اقبال و شهبا، محمدجواد. (1390). بررسی میزان خلاقیت و نوآوری در سه اداره دولتی آموزشوپرورش، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان شهرستان سیرجان و ارائه یک مدل پیشنهادی جهت افزایش خلاقیت و نوآوری در سازمانها. فصلنامه پژوهشگر (مدیریت)، 8، 94-79.
گرشاسبینیا، ندا و بدریویچ، کمرالدین. (1391). نقش حقوق مالکیت فکری در نوآوری کشورهای درحالتوسعه. فصلنامه رشد فناوری، 8(30)، 56-51.
لطفی خاچکی، بهنام. (1387). گردشگری بهمثابه یک صنعت. فصلنامه راهبرد، 1(2)، 206-171.
محمدی، مصطفی و میرتقیان رودسری، سیدمحمد. (1395). مدلسازی محصول خلاق گردشگری: بسط مدل 4 پی (افراد، فرآیند، مکان و محصول). فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، (18)5، 201-179.
معادی، سهیلا. (1391). تخمین تابع تقاضای کل توریسم ایران با استفاده از روش ARDL. [پایاننامه کارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد].
Arellano, M., & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies, 58(2), 277-297.
Balaguer, J., & Cantavella-Jorda, M. (2002). Tourism as a long-run economic growth factor: The Spanish case. Applied Economics, 34(7), 877-884.
Baltagi, B. H. (2005). Econometric analysis of panel data (3rd Edition). New York: John Wiley & Sons Inc,
Brelik, A. (2018). Globalization in tourism. Proceedings of the 2018 International Conference (No. 47), 42-48.
Butcher, G., Fairweather, J. R., & Simmons, D. G. (2003). The economic impact of tourism on christchurchcity and Akaroa Township. Journal of Economic Dynamics and Control, 11, 211-200.
Cai, Z., Wang, Q., & Liu, G. (2014). Modeling the natural capital investment on tourism industry using a predator-prey model. Advances in Computer Science and its Applications, 26(4), 751-756.
Chaisumpunsakula, W., & Pholphirul, P. (2017). Does international trade promote international tourism demand? Evidence from Thailand's trading partners. Kasetsart Journal of Social Sciences, 39(3), 393-400.
Cobbenhagen, J. (1999). Managing innovation at the company level: A study on non-sector-specific success factors. Masstricht: Universitaire Pers Masstricht.
Hajiyeva, L., & Teymurova, V. (2019).Analysis of the impacthumancapital on tourism development in Azerbaijan. Conference: 37th International Scientific Conference on Economic and Social Development. Socio Economic Problems of Sustainable Development, At Azerbaijan, UNEC.
Ingram, H., Tabari, S., & Watthanakhomprathip, W. (2013). The impact of political instability on tourism: Case of Thailand. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 5(1), 92-103.
Ivanov, S. (2017). Impacts of political instability on the tourism industry in Ukraine. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 9(1), 100-127.
Kim, Y.R., Saha, S., Vertinsky, I., & Park, C. (2018). The impact of national institutional quality on international tourism inflows: A cross-country evidence. Tourism Analysis, 23(4), 533-551.
Landry, R., Amara, N., & Lamari, M. (2002). Does social capital determine innovation? To what extent? Technology Forecasting and Social Change, 69(7), 681-701.
Marin, D. (1992). Is the export-led hyphothesis valid for industrialized countries? Review of Economics and Statistics, 74(4), 678-688.
Najda-Janoszka, M., & Kopera, S. (2014). Exploring barriers to innovation in tourism industry – the case of southern region of Poland. Social and Behavioral Sciences, 110 (2014), 190–201.
Peric, J., & Radic, M.N. (2015). Tourism productivity and tourism FDI in Croatia. Mediterranean Journal of Social Sciences, 6(5), 425-433.
Richards, G., & Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture?Tourism Management, 27(6), 1209- 1223.
Shafiullah, M., Okafor, L.E., & Khalid, U. (2019). Determinants of international tourism demand: Evidence from Australian states and territories. Tourism Economics, 25(2), 274-296.
Slivar, I., Bozic, S., & Batkovic, A. (2017). Innovation in tourism: Perception of tourism providers from Croatia and Serbia. Review of Innovation and Competitiveness, 2(4), 37-56.
Tavares, J. M., & Leitão, N.C. (2017). The determinants of international tourism demand for Brazil. Tourism Economics, 23(4), 834–845.
Upadhayaya, P.K., Müller-Böker, U., & Sharma, S.R. (2011). Tourism amidst armed conflict: Consequences, copings, and creativity for peace-building through tourism in Nepal. The Journal of Tourism and Peace Research, 1(2), 22-40.
Yang, C.H., Lin, H.L., & Han, C.C. (2010). Analysis of international tourist arrivals in China: The role of world heritage sites. Tourism management, 31(6), 827-837.