منابع
- آذر، عادل، صادقی، آرش، و کردنائیج، اسدالله. (1391). اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت کسبوکارهای کوچک و متوسط حوزه فناوریهای برتر- رویکرد فرایند تحلیل شبکهای فازی. توسعه کارآفرینی، 5(2)، 184-165.
- احمدیجشوقانی، عبدالله، و اسماعیلیان، غلامرضا. (1394). ارزیابی اولویتبندی عوامل مؤثر بر بهبود تدوین استراتژی شرکتهای کوچک و متوسط دانشبنیان با استفاده از مدل ANP. مدیریت فردا، 13(2)، 120-113.
- اسدیفرد، رضا، خوشنویس، یاسر، و خالدی، آرمان. (1397). بزرگ مریخی کوچک ونوسی. تهران: نشر رسا.
- افتخاری، حسین، ثقفی، فاطمه، و اصلانی، علیرضا. (1395). تجزیه و تحلیل راهبردهای مناسب همکاریهای فناورانه در راستای تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی با استفاده از فرآیند تحلیل شبکهای فازی. بهبود مدیریت، 10(2)، 54-33.
- پژوهشجهرمی، امین، پورکریمی، جواد، انتظاری، یعقوب، و اخوان، امیرناصر. (1395). مدل تجاریسازی دستاوردهای تحقیقات دانشگاهی مبتنی بر مطالعه تطبیقی. توسعه تکنولوژی صنعتی، 14(3)، 36-21.
- جعفریمهرآبادی، مریم، و سجودی، مریم. (1396). شهر دانشبنیان بهمثابه مفهومی میانرشتهای. راهبرد توسعه، 13(4)، 152-130.
- جمشیدیکهساری، حمزه، زارعیمتین، حسن، باباییزکیلکی، محمدعلی، و جندقی، غلامرضا. (1395). طراحی الگو توسعه شایستگیهای رهبری در سازمانهای خدمات شهری. مطالعات مدیریت راهبردی، 7(2)، 100-73.
- حاجیپور، بهمن، مؤتمنی، علیرضا، و طیبیابوالحسنی، سیدامیرحسین. (1395). فراترکیب عوامل موفقیت تجاریسازی محصولات با فناوری پیشرفته. مدیریت نوآوری، 5(4)، 54-19.
- حاجیپور، بهمن، مؤتمنی، علیرضا، و طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین. (1395). مروری بر مفاهیم تجاریسازی با تأکید بر جایگاه و نقش پارکهای علم و فناوری در پیشرفت کشور. دهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، تهران.
- حسینی، فهیمه، عباسنژاد، طیبه، و بانشی، عباداله. (1394). شناسایی و رتبهبندی عوامل حیاتی موفقیت سیستمهای هوشمند کسبوکار در صنعت درمان با رویکرد آمیخته (مطالعه موردی بیمارستانهای شهر بندرعباس). مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 3(11)، 70-47.
- حقیقی، محمدعلی، و طیبیابوالحسنی، سیدامیرحسین. (1394). مدیریت تکنولوژی و نوآوری، تهران، انتشارات نورا
- خمسه، عباس، و رستمی، زهرا. (1397). ارزیابی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر تجاریسازی محصولات نانوتکنولوژی در صنایع غذایی ( مطالعه موردی: شرکت کشت و صنعت گلستان). توسعه تکنولوژی صنعتی، 16(4)، 16-5.
- خیاطیان، محمدصادق، طباطباییان، سیدحبیبالله، امیری، مقصود و الیاسی، مهدی. (1394). تحلیل محتوای ویژگیهای شرکتهای دانشبنیان. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 5(2)، 47-21.
- خیاطیان، محمدصادق، طباطباییان، سید حبیبالله، امیری، مقصود و الیاسی، مهدی. (1393). تحلیلی بر عوامل مؤثر بر رشد و پایداری شرکتهای دانشبنیان در ایران. نوآوری و ارزشآفرینی، 3(2)، 74-57.
- داوری، علی، و رضازاده، آرش. (1392). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی
- دهدشتیشاهرخ، زهره، و فرجشوشتریپور، حمیدرضا. (1397). طراحی مدل تجاریسازی کالاهای دانشبنیان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(2)، 38-22.
- رحمانسرشت، حسین. (1384). راهبردهای مدیریت. تهران: موسسه انتشاراتی فرهنگی فن و هنر.
- زارع، هادی، و حجازی، سیدرضا. (1390). طراحی نظام ارزیابی عملکرد تجاریسازی تحقیقهای دانشگاهی. توسعه کارآفرینی، 4(2)، 164-145.
- سوزنچیکاشانی، ابراهیم، طالبی، سروش و علیعسگری، وحید. (1393). بررسی توانمندیهای سازمانی چهار شرکت دانشبنیان در مرکز رشد دانشگاه شریف. سیاست علم و فناوری، 6(3)، 54-39.
- طیبیابوالحسنی، سیدامیرحسین. (1395). نگرش راهبردی بر عوامل مؤثر بر تجاریسازی و ورود به بازار در ایران، مبتنی بر رویکرد فراترکیب. رهیافت، 26(3)، 36-19.
- عباسیاسفنجانی، حسین. (1396). طراحی الگوی تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی با روش معادلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی. پژوهشنامه بازرگانی، 21(1)، 21-1.
- غلامزاده، رسول، و قنواتی، مهدی. (1390). مسیر راهبردی شرکتهای مواد غذایی و سبک ورود به بازار. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(3)، 62-47.
- فکور، بهمن، و حاجیحسینی، حجتالله. (1387). کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی نتایج تحقیقات در دانشگاههای ایران. سیاست علم و فناوری، 1(2)، 71-59.
- فولادی، قاسم، و مهدینژادنوری، محمد. (1394). نقش عوامل سازمانی در موفقیت شرکتهای زایشی. بهبود مدیریت، 9(3)، 24-5.
- قاضینوری، سروش، مختارزاده، نیما، ابویی، محمد، و رشیدیآستانه، متین. (1398). تبیین چگونگی ایفاء نقش قابلیتهای پویا در شرکتهای کوچک و متوسط دانشبنیان موفق (حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات). مدیریت توسعه فناوری، 7(2)، 127-89.
- ضوابط استقرار واحدهای صنایع پیشرفته و فعالیتهای دانشبنیان ایرانی. (1394). مصوبات هیئتوزیران. https://rc.majlis.ir/fa/law/show/948088
- گودرزی، مهدی، بامدادصوفی، جهانیار، اعرابی، سیدمحمد، و امیری، مقصود. (1392). الگوی جامع تجاریسازی فناوری در پژوهشگاههای دولتی ایران. مدیریت توسعه فناوری، 1(1)، 66-37.
- مرادی، محمود، زارعیدودجی، ابوالقاسم، و صادقمقدم، علیاصغر. (1390). عوامل کلیدی موفقیت در بسترسازی صنایع با فناوری بالا. اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت تکنولوژی، تهران.
- مقیمی، سیدمحمد، صدیقزاده، اصغر، جعفرزادهکوچکی، احمد، و نظری، عزت. (1389). تأثیر عوامل محیطی بر تجاریسازی ایدهها و نتایج تحقیقات. مطالعات مدیریت راهبردی، 1(2)، 126-113.
- موسایی، احمد، صدرائیان، ساسان، و بندریان، رضا. (1387). مدل فرایندی تجاریسازی دانش فنی محصولات شیمیایی. رشد فناوری، 4(3)، 18-8.
- مهدوی، حمید، فتحالهبیاتی، محسن، و راستیبرزکی، محسن. (1387). بررسی عوامل موفقیت شرکتهای دانشمحور. رشد فناوری، 4(3)، 7-3.
- ناظمی، شمسالدین، اخروی، امیرحسین، و ابراهیمیپور، محمدجواد. (1389). ارائه مدل مفهومی انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت: رویکرد فراتحلیلی. مجله دانش و فناوری، 2(3)، 30-1.
- نیرومند، پوراندخت، و میرجلیلی، فاطمه. (1389). عوامل مؤثر بر موفقیت شرکتهای نوفناوریبنیان در ایران. چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی، تهران.
- Augier, M., & Teece, D. J. (2009). Dynamic capabilities and the role of managers in-business strategy and economic performance. Organization Science, 20(2), 410–421.
- Almus, M., & Nerlinger, E. A. (1999). Growth of new technology-based firms: Which factors matter?. Small Business Economics, 13(2), 141-154.
- Amankwah-Amoah, J., & Durugbo, C. (2016). The rise and fall of technology companies: The evolutional phase model of ST-Ericsson's dissolution. Technological Forecasting and Social Change, 102, 21-33.
- Bernal-Conesa, J. A., Briones-Peñalver, A. J., & De Nieves-Nieto, C. (2016). The integration of CSR management systems and their influence on the performance of technology companies. European Journal of Management and Business Economics, 25(3), 121-132.
- Booysen, K. (2010). An analysis of the process from innovation to commercialization: A South African perspective [Master’s thesis, University of the Free State, Bloemfontein, South Africa]. https://scholar.ufs.ac.za/bitstream/handle/11660/1378/BooysenK.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Chamanski, A., & Waagø, S.J. (2001). Organizational performance of technology-based firms – The role of technology and business strategies. Enterprise and Innovation Management Studies, 2)3(, 205-223.
- Cooper, R. G. (1994). New products: The factors that drive success. International Marketing Review, 11(1), 60-76.
- Dwivedi, R. (2017). Disruptive invention of growth hacking: A case study. PJMTR, 7, 56-64.
- Fornell, C., & Larcker, D. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39-50.
- Ghosh, B., Liang, T. W., Meng, T. T., & Chan, B. (2001). The key success factors, distinctive capabilities, and strategic thrusts of top SMEs in Singapore. Journal of Business Research, 51(3), 209-221.
- Hare, S. (2016). For your eyes only: U.S. technology companies, sovereign states, and the battle over data protection. Business Horizons, 59(5), 549-561.
- Henseler, J., Ringle, C. M., & Sinkovics, R. R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing. In T. Cavusgil, R. R. Sinkovics & P. N. Ghauri (Eds.), New challenges to international marketing (pp. 277-319). Emerald Group Publishing Limited.
- Hosseini, J., & Esmaeeli, S. (2010). To determine the challenges in commercialization of nanotechnology in agricultural sector of Iran. Journal of Biological Sciences, 5(6), 448- 451.
- Hulland, J. S. (1999). Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: A review of four recent studies. Strategic Management Journal, 20 (2), 195–204.
- Jacob, M., Lundqvist, M., & Hellsmark, H. (2003). Entrepreneurial transformations in the Swedish University system: The case of Chalmers University of Technology. Research policy, 32(9), 1555-1568.
- Jafari Samimi, A., & Mohammadi, R. (2011). Measuring customer satisfaction index (CSI) in Iranian tile industry using pls path modeling technique. Middle-East Journal of Scientific Research, 8(1), 141-149.
- Kirihata, T. (2007). The commercialization process of intellectual property by new technology based firms in Japon. The Kyoto Economic Review, 76(2), 241-249.
- Lee, J. (2016).Growth hacking for start-ups,how growth hacking can utilised for growing start-ups,business and information technology. Oulu University of Applied Sciences.
- Lenoir T., Rosenberg N., Rowen H., Lecuyer C., Colyvas J., & Goldfarb B. (2004). Inventing the entrepreneurial university: Stanford and the co-evolution of Silicon Valley. In Allen, T. J., & O'Shea, R. P. (Eds.), Building technology transfer within research universities: An entrepreneurial approach. (pp. 88-128). Cambridge University Press.
- Michael, L., Thomas, G., Ponzurick, J. R., Spears, K., & Russo, F. (2008). Commercializing intellectual property: A university-industry alliance for new product development. Journal of Product & Brand Management, 10(4), 206-217.
- Nunnally, J. C. (1978). Psychometric theory (2nd ed). McGraw-Hill.
- Pizza, G. (2015). Growth hacking: a new marketing mindset. [Master's Degree Thesis, LUISS Guido Carli]. http://tesi.luiss.it/16597/1/655681.pdf
- Sadeghi, A., Azar, A., & Rad, R. S. (2012). Developing a fuzzy group AHP model for prioritizing the factors affecting success of high-tech SME's in Iran: A case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 957-961.
- Sarangee, K. R., & Echambadi, R. (2014). Firm-specific determinants of product line technology strategies in hight technology markets. Strategic Entrepreneurship Journal, 8(2), 149–166.
- Tayebi Abolhasani, A. (2014). Evaluation and productivity enhancement of fixed exchange stations of arid wastes from the bank. European Online Journal of Natural and Social Sciences, 3(3), 26-31.
- Thompson, R., Barclay, D. W., & Higgins, C. (1995). The partial last squares (PLS) approach to causal modelling, personal computer adoption and use as an illustration. Technology Studies, 2(2), 285-309.
- Turok, I. (1993). Inward investment and local linkages: How deeply embedded is “silicon glen?”. Regional studies, 27(5), 401-417.
- Van Norman, G. A., & Eisenkot, R. (2017). Technology transfer: From the research bench to commercialization: Part 2: The commercialization process. JACC: Basic to Translational Science, 2(2), 197-208.
- Vinzi, V. E., Chin, W. W., Henseler, J., & Wang, H. (2010). Handbook of partial least squares: Concepts, methods, and applications. Springer.
- Wagner, J. (1992). Firm size, firm growth and persistence of chance: Testing gibrat´s law with establishment data from lower saxony, 1978-1989. Small Business Economics, 4(2), 125-131.
- Wu, W. W. (2010). Linking Bayesian networks and PLS path modeling for causal analysis. Expert Systems with Applications, 37(1), 134-139.
- Wetzels, M., Odekerken-Schröder, G., & Van Oppen, C. (2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models: Guidelines and empirical illustration. MIS quarterly, 33 (1), 177-195.