• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مدیریت توسعه فناوری
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1398)
دوره دوره 6 (1397)
دوره دوره 5 (1396)
دوره دوره 4 (1395)
دوره دوره 3 (1394)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 2 (1393)
دوره دوره 1 (1392)
زرندی, سعید, عساکره, سجاد, افشارپور, محسن. (1394). مطالعه ی تطبیقی مدل های کسب و کار پلتفرم های برتر تامین مالی جمعی در جهان. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 3(3), 127-150. doi: 10.22104/jtdm.2016.384
سعید زرندی; سجاد عساکره; محسن افشارپور. "مطالعه ی تطبیقی مدل های کسب و کار پلتفرم های برتر تامین مالی جمعی در جهان". فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 3, 3, 1394, 127-150. doi: 10.22104/jtdm.2016.384
زرندی, سعید, عساکره, سجاد, افشارپور, محسن. (1394). 'مطالعه ی تطبیقی مدل های کسب و کار پلتفرم های برتر تامین مالی جمعی در جهان', فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 3(3), pp. 127-150. doi: 10.22104/jtdm.2016.384
زرندی, سعید, عساکره, سجاد, افشارپور, محسن. مطالعه ی تطبیقی مدل های کسب و کار پلتفرم های برتر تامین مالی جمعی در جهان. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری, 1394; 3(3): 127-150. doi: 10.22104/jtdm.2016.384

مطالعه ی تطبیقی مدل های کسب و کار پلتفرم های برتر تامین مالی جمعی در جهان

مقاله 6، دوره 3، شماره 3، پاییز 1394، صفحه 127-150  XML اصل مقاله (1.96 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22104/jtdm.2016.384
نویسندگان
سعید زرندی email 1؛ سجاد عساکره2؛ محسن افشارپور2
1عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
2کارشناسی ارشد مدیریت کارافرینی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
تأمین مالی اولیه به‌عنوان یکی از مخاطرات اصلی کسب‌و‌کارهای نوپا مطرح بوده که تاکنون راه‌حل‏های متعددی برای آن ارائه شده‌است. امروزه رشد روز‌افزون شبکه‌های اجتماعی و همچنین بستر وب2، جذب سرمایه‌های خرد از طریق اجتماع را میسر کرده‌است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تطبیقی مدل‌های کسب‌و‌کار پلتفرم‏های برتر تأمین مالی جمعی در جهان و همچنین بررسی روند تغییرات انگیزه مشارکت‌کنندگان انجام شده‌است. روش پژوهش بر‌اساس مقایسه تطبیقی-تحلیلی بوده و در این راستا از منابع کتابخانه‏ای، شبکه اطلاع‌رسانی پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی و همچنین برقراری ارتباط با متخصصین موضوع استفاده شده‌است. در این پژوهش با انتخاب 100 پلتفرم برتر جهان، روند تغییرات انگیزه‌های مشارکت‌کنندگان و همچنین پراکندگی جغرافیایی پلتفرم‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌است. نتایج حاصل از پژوهش نشان‌دهنده تغییر رفتار اجتماع است. مشارکت‌کنندگان تمایل دارند تا سرمایه‏گذاری‌های خرد آن‌ها به‌صورت اثربخش باشد، لذا استقبال از پلتفرم‌های با مدل وام و خرید سهام افزایش یافته‌است. به‌طوری‌که 84 درصد بازار تأمین مالی جمعی در سال 2015 را مدل وام و سهام به خود اختصاص داده‏اند. این تغییر رفتار اجتماع منجر به تغییر مدل کسب‌و‌کار پلتفرم‌های تامین مالی جمعی از مدل‌های ساده اهدا و پاداش به سمت مدل‌های پیچیده‌تر وام و خرید سهام شده‌است.
کلیدواژه‌ها
تامین مالی جمعی؛ مدل کسب و کار؛ اجتماع؛ شبکه های اجتماعی؛ وب 2
موضوعات
مدیریت نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر فناوری
عنوان مقاله [English]
Comparative study business models of top crowdfunding platforms in the world
نویسندگان [English]
saeed zarandi1؛ Sajad asakere2؛ mohsen afsharpour2
1faculty member of allameh tabtabaii university
2M sc. entrepreneurship management of allameh tabatabaii university
چکیده [English]
Financing is one of the main risks for entrepreneurs that already has provided numerous offer to response that. The growth of social networks and also platforms that created on the Internet through community had made fundraising possible. The research aimed to study the business models of the top crowdfunding platform in the world and also the trend conversion in participate motivation. The applied methodology is based on comparative-analytical and in this regard, library resources, information network and communicate with specialists crowdfunding platforms were used. In this study, top 100 platform in the world, participant motivation, changing trend in their motivation, geographical distribution has been examined. The results of this study showed that social behavior is changing. Participants tend to split their investment effectively, so all the platforms with a loan and buy stock has risen, so that in 2015, 84 percent of crowdfunding market size had dedicated to loan and equity models. Another significant point is changing simple business models like donation and reward to complicated models like loan and equity.
کلیدواژه‌ها [English]
crowdfunding, business model, crowd, social networks, web2
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,636
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,480
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

 

Journal Management System is licensed under a

Journal of Technology Developement Management is licensed under a

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0)"

 

Journal Management System. Designed by sinaweb.