پاکنیت، مریم، انصاری، رضا و شاهین، آرش. (1395). تحلیل تأثیر توانمندیهای نوآوری فناورانه بر تجاریسازی فناوری و عملکرد شرکتهای دانشبنیان استان اصفهان. مدیریت نوآوری، 5(3)، 84-59.
ثقفی، فاطمه و حدادی، جواد. (1397). ارائه مدل سنجش تأثیر خدمات پارکهای علم و فناوری بر عملکرد نوآورانه شرکتهای دانشبنیان مستقر در آنها. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 6(2)، 127-101.
خیاطیان، محمدصادق، الیاسی، مهدی و طباطبائیان، سیدحبیباله. (1395). الگوی پایداری شرکتهای دانشبنیان در ایران. سیاست علم و فناوری، 8(2)، 62-49.
رستگار، عباس، طالقانی، غلامرضا، اقبالی، اسماعیل و تاجالدین، مهدی. (1391). آسیبشناسی فرایند نوآوری در شرکتهای ایرانی. مدیریت دولتی، 4(11)، 104-91.
زاهدی، امیراحسان، میرغفوری، سیدحبیبالله و مروتی شریفآبادی، علی. (1396). نگاشت نقشه یکپارچه توسعه سطح نوآوری و تجاریسازی شرکتهای دانشبنیان ایران با استفاده از رویکرد تحلیل و توسعه گزینههای استراتژیک. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 5(3)، 104-79.
قانون حمایت از شرکتهای دانشبنیان، (1389). تهران.
سخدری، کمال. (1394). قابلیت شبکهسازی و عملکرد کارآفرینانه سازمانی: تبیین نقش گرایشهای راهبردی سازمانی (موردمطالعه: شرکتهای ارائهکننده تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی به بخش معدن و صنایع معدنی ایران). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 8(1)، 174-159.
سکاران، اوما. (1395)، روشهای تحقیق در مدیریت، )محمد صائبی و محمود شیرازی، مترجمان). چاپ دوم. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری.
شیرازی، حسین، هاشمزاده خوراسگانی، غلامرضا، رادفر، رضا و ترابی، تقی. (1398). ارزیابی عملکرد تجاریسازی فناوری شرکتهای دانشبنیان نوپا بر پایه روش بهترین- بدترین فازی. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 7(2)، 159-129.
Alves, J., & Meneses, R. (2015). Partner selection in co-opetition: A three step model. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 17(1), 23–35.
Aarikka-Stenroos, L., Sandberg, B., & Lehtimäki, T. (2014). Networks for the commercialization of innovations: A review of how divergent network actors contribute. Industrial Marketing Management, 43(3), 365–381.
Attride-Stirling, J. (2001), Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research, Qualitative Research, 1(3), 385-405.
Bolino, M.C. and Turnley, W.H. (1999), “Measuring impression management in organizations: a scale development based on the Jones and Pittman taxonomy”, Organizational Research Methods, 2(2), 187-206.
Blomqvist, K., & Levy, J. (2006). Collaboration capability a focal concept in knowledge creation and collaborative innovation in networks. International Journal of Management Concepts and Philosophy, 2(1), 31.
Carson, D., Gilmore, A., & Rocks, S. (2004). SME marketing networking: A strategic approach. Strategic Change, 13(7), 369–382.
Davidson, W. H. (1987). Structure and performance in international technology transfer. Journal of Management Studies.2(4), 492-505.
Fang, G., Ma, X. Y., Brouwers-Ren, L., & Zhou, Q. (2014). Antecedents of network capability and their effects on innovation performance: An empirical test of hi-tech firms in China. Creativity and Innovation Management, 23(4), 436-452.
Giller, Sheelagh, & Matear. (2001). The termination of inter-firm relationships, Journal of Business & Industrial Marketing, 16(2), 94-112.
Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1993). Market orientation: Antecedents and consequences. Journal of Marketing, 57(3), 53–70.
Jo, D. H., & Park, J. W. (2017). The determinants of technology commercialization performance of technology-based SMEs. KSII Transactions on Internet and Information Systems, 11)8(, 4146-4161.
Kale, P., Singh, H., & Perlmutter, H. (2000). Learning and protection of proprietary assets in strategic alliances: Building relational capital. Strategic Management Journal, 21(3), 217–237.
Kohtamäki, M., Rabetino, R., & Möller, K. (2018). Alliance capabilities: A systematic review and future research directions. Industrial Marketing Management, 68, 188-201.
Lorenzoni, G., & Lipparini, A. (1999). The leveraging of interfirm relationships as a distinctive organizational capability: A longitudinal study. Strategic Management Journal, 20(4), 317– 338.
Maghsoudi Ganjeh, Y., Khani, N., & Alem Tabriz, A. (2019). Social media usage and commercialization performance: Role of networking capability. Journal of Science and Technology Policy Management, 10(5), 1174–1195.
Maghsoudi Ganjeh, Y., Khani, N., & Alem Tabriz, A. (2020). The relationship between networking capability and commercialisation performance by considering the role of dimensions of network structure, Int. J. Business Innovation and Research, 22(1), 47–68.
McGrath, H., Medlin, C. J., & O’Toole, T. (2018). A process-based model of network capability development by a start-up firm. Industrial Marketing Management, 80, 214-227.
Mitrega, M., Forkmann, S., Zaefarian, G., & Henneberg, S.C. (2017). Networking capability in supplier relationships and its impact on product innovation and firm performance. International Journal of Operations & Production Management, 37(5), 577–606.
Mu, J. (2014). Networking capability, network structure, and new product development performance. Ieee Transactions on Engineering Management, 61(4), 599–609.
Mu, J., Thomas, E., Peng, G., & Di Benedetto, A. (2016). Strategic orientation and new product development performance: The role of networking capability and networking ability. Industrial Marketing Management, 64, 187–201. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2016.09.007
Najafi-Tavani, S., Najafi-Tavani, Z., Naudé, P., Oghazi, P. & Zeynaloo, E. (2018). How collaborative innovation networks affect new product performance: Product jnnovation capability, process Innovation capability, and absorptive capacity. Industrial Marketing Management,73, 193-205.
Nonaka, I. (1994). A dynamic theory of organizational knowledge creation. Organization Science, 5:1,14-37.
Öberg, C. (2018). The role of business networks for innovation.
Journal of Innovation & Knowledge.
4(2), 124-128
.
Parida, V., Pesämaa, O., Wincent, J., & Westerberg, M. (2017). Network capability, innovativeness, and performance: A multidimensional extension for entrepreneurship. Entrepreneurship and Regional Development, 29(1–2), 94–115.
Park,T. & Jaehoon R. (2013). Network types and performance in SMEs: The mediating effects of technology commercialization. Asian Journal of Technology Innovation, 21(2), 290-304.
Ritter, T., & Gemünden, H. G. (2003). Network competence: Its impact on innovation success and its antecedents. Journal of Business Research, 56(9), 745–755.
Ritter, T., & Geersbro, J. (2011). Organizational relationship termination competence: A conceptualization and an empirical test. Industrial Marketing Management, 40(6), 988-993.
Schilke, O., & Goerzen, A. (2010). Alliance management capability: An investigation of the construct and its measurement. Journal of Management, 36(5), 1192–1219.
Stevens, G. A., & Burley, J. (1997). 3,000 raw ideas equal 1 commercial success! Research Technology Management, 40(3), 16–27.
Tajvidi, R., & Karami, A. (2017). The effect of social media on firm performance. Computers in Human Behavior,6(3), 315-328.
Walter, A., Auer, M., & Ritter, T. (2006). The impact of network capabilities and entrepreneurial orientation on university spin-off performance. Journal of Business Venturing, 21(4), 541–567.
Xie, X. M., Zuo, L. L., Zeng, S. X., & Tam, V. W. Y. (2014). The impacts of network structures and network form on corporate innovative performance: evidence from high-tech sectors. Asian Journal of Technology Innovation, 22(2), 185–203.
Zahra, S. A. & Nielsen, A. (2002). Sources of capabilities, integration and technology commercialization. Strategic Management Journal. 23, 377 - 398.