- احمدی، سید وحید. (1387). بررسی مقایسهای شاخصهای فضای کسبوکار در ایران و جهان. مجموعه پژوهشهای اقتصادی. بانک مرکز جمهوری اسلامی ایران.
- ایمان، محمدتقی؛ نوشادی، محمودرضا. (1390). تحلیل محتوای کیفی. فصلنامه پژوهش. 3(2): 15-44.
- پاسبان، محمد؛ آذرکسب، اصغر و علی محمدی اصل، ابراهیم. (1393). بررسی وضعیت فضای کسبوکار در استان آذربایجان شرقی و راهکارهای ارتقای آن. مدیریت بهرهوری. 8(29): 162-143.
- پایتختی اسکویی، سید علی و طبقچی اکبری، لاله. (1395). نقش زنان در بهبود فضای کسبوکار مطالعه موردی: ایران و کشورهای منتخب در حال توسعه. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان. 4(15):107-83.
- تفضلی، ف. (1386). راز سرمایه دستو (نسخه چاپ سوم). تهران: نشر نی.
- حکمتی فرید، صمد؛ محمدزاده، یوسف و خزالی، دیمن. (1395). اثر بهبود فضای کسبوکار و رعایت حقوق مالکیت فکری بر رشد اقتصادی کشورهای با درآمد متوسط به بالا. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی. 6 (22): 130-119.
- دهقان شبانی، زهرا و افرینش فر، سعیده. (1394). تحلیل تاثیر فضای کسبوکار بر جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در ایران و چند کشور منتخب. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران. 20 (62): 30-1.
- شریفزاده، م.ش.، عبداللهزاده،غ.ح. وعربیون، ا. (1393). آسیبشناسی اخلاقی کارآفرینی و توسعة کسبوکار: رویکردی پدیدارشناسانه. توسعه کارآفرینی، 7(4): 611-589.
- شهنازی, ر. ا., & دهقان باشی, ز. (1390). بررسی تاثیر فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب. فصلنامه پژوهشنامه اقتصادی , 42, 161-185.
- شیرکوند، سعید (1390). بررسی عوامل موثر بر سنجش و بهبود فضای کسبوکار در ایران. مرکز مطالعات و بررسیهای اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران.
- عبدالهی، فرشته؛ مهربانی، فاطمه و بصیرت، مهدی. (1392). مقایسه اثر شاخصهای فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی در بین ایران و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی. اولین همایش الکترونیکی ملی چشمانداز اقتصاد ایران با رویکرد حمایت از تولید ملی، 28 آذرماه،20-1.
- علوی منش، س. م. (1388). بررسی چالشهای فضای کسبوکار. تهران: دفتر مطالعات اقتصادی (گروه بازرگانی).
- فیض پور، محمدعلی؛ امامی میبدی، مهدی؛ رادمنش، سعیده و احمدی، زهره (1390) مالیات و جایگاه آن در فضای کسبوکار ایران: مطالعه دیدگاه کارشناسان صنعتی، صنعتگران و متولیان بخش صنعت استان یزد با استفاده از روش AHP. پژوهشنامه مالیات. 10(58):169-188.
- مختاریهشی، حسین؛ ناصرالاسلامی، گلناز و مرادی، امین. (1395). نقش بهبود فضای کسبوکار در کشور در ساماندهی شهر تهران. فصلنامه تحقیقات جغرافیایی. 31 (4): 87-74.
- مقدم، و.، واعظ، م.، و اکبری، ن. (1391). ارزیابی میزان انطباق مطالعات اقتصاد کلان ایران با اولویتهای پژوهشی اقتصاد ایران به روش تحلیل محتوا، فصلنامه راهبرد اقتصادی. 1(1): 47-69.
- مکیان، سید نظامالدین؛ امامی میبدی، مهدی؛ عشرتی، سمانه و احمدی، زهره. (1392). فضای کسبوکار، راهبرد رشد؛ مقایسه کشورهای اسلامی منطقه منا و سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی. 3 (11): 84-76.
- مهدوی شهری، زهرا السادات؛ کریمی، عباس و توکلی گلپایگانی، علی (1392). بررسی و تحلیل دومین شاخص تسهیل فضای کسبوکار ایران بر اساس گزارشهای بانک جهانی (2010 تا 2013). فصلنامه مهارتآموزی.
- مهربانی، فاطمه، عبداللهی، فرشته و بصیرت، مهدی (1395). اثر فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی ایران، کشورهای MENA و OECD با استفاده از روش گشتاور تعمیمیافته. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان. 4(13): 96-65.
- میدری، ا؛ نصیری اقدم، ع؛ و مرتضوی فر، ز. (1392). ارزیابی موانع انجام دادن کسبوکار در استان زنجان. تحقیقات اقتصادی. 48 (3): 147-129.
- A World Bank Group Flagship Report. (2017). Doing Business 2017: Equal Opportunity for All. Washington DC: International Bank for Reconstruction and Development/ The World Bank. doi:10.1596/978-1-4648-0948-4.
- Buckley, C. A. and Waring, M. J. (2013). Using diagrams to support the research process: examples from grounded theory. Qualitative Research, 13(2): 148–172.
- Corcoran, A., & Guillanders, R. (2015). Foreign Direct Inverstment and the Ease of Doing Business. Review of World Economics , 151 (1), 126-103.
- Djankov, S., Mc Liesh, C., & Rammalho, R. (2006). Regilation and growth. Econimics Letters , 92 (3), 395-401.
- Given, L. M. (2008). The SAGE encyclopedia of qualitative research method. London, Sage Publications.
- Hamplová, E. & Provazníková, K. (2014). Assessment of the Business Environment Competitiveness in the Czech Republic and EU. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 109 (2014) 1225 – 1229.
- Ibrahim Heidar, J. (2012). The Impact of Business Regulatory Reforms on Economic Growth. Japanese International Economies. 26: 285-307.
- Nguimkeu, P. E. (2013) Business Environment and Firm performance: The Case of Retailing Firms in Cameroon. Andrew Young School of Policy Studies - Georgia State University, 14Marietta Street NW, Atlanta, GA 30303, USA.www.gsu.edu/~econpn/Pierre_Nguimkeu/RESEARCH_files/bizclimate.pdf
- Svobodova, L. & Hedvicakova, M. (2015). Doing Business in the Countries of Visegrad Group. Procedia Economics and Finance . 34: 453-460.
- Thurmond, V. A. (2001). The point of triangulation. Journal of Nursing Scholarship, Third quarter 2001, p. 253-258.